لیزر های خانگی تریابیوتی -دستگاه میکرودرم ابریژن خانگی pmd

نمایندگی انحصای لیزرهای خانگی تریا بیوتی و دستگاه میکرودرم ابریژن خانگی pmd آمریکا

لیزر های خانگی تریابیوتی -دستگاه میکرودرم ابریژن خانگی pmd

نمایندگی انحصای لیزرهای خانگی تریا بیوتی و دستگاه میکرودرم ابریژن خانگی pmd آمریکا

دستگاه لیزر خانگی موهای زائد تریا بیوتی
از بین بردن موهای زائد به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است؛ اما امروزه استفاده از لیزر به دلیل اثر ماندگاری که دارد، بسیار پرطرفدار شده است. اشعه‌ی لیزر با برخورد به رنگ‌دانه‌های مو، جذب آن‌ها می‌شود. با گذشت چند دوره‌ی درمان، پیاز مو از بین می‌رود و مجددا رشد نمی‌کند. دو نوع دستگاه برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود: یکی دستگاه‌های غیرلیزری بر پایه‌ی نور که IPL نام دارند و دیگر دستگاه‌های لیزری که با انواع، مکانیسم‌ها و طول‌موج‌های متفاوت، مناسب نوع خاصی از رنگ پوست هستند. امروزه با ساخت نمونه‌های کوچک‌تر از دستگاه‌های لیزری که مناسب مصارف خانگی‌اند، می‌توان از بین بردن موهای زائد را بدون مراجعه به کلینیک انجام داد. لیزر از بین برنده‌ی موهای زائد «Tria 4X» با تکنولوژی دایود و طول موج 810 نانومتر، مورد تأیید FDA آمریکا و دارای استاندارد سازمان سلامت و بهداشت اتحادیه‌ی اروپا و کانادا بوده و برای استفاده در منزل بدون نیاز به پزشک یا نیروی متخصص طراحی شده است. لیزر تریا 4X پالس‌هایی از نور لیزر را انتشار می‌دهد که باعث گرم‌شدن رنگ‌دانه‌های درون مو شده و فولیکول مو را غیرفعال می‌کند؛ به همین دلیل نتایج پایدار و دائمی را ایجاد خواهد کرد و تنها روی موهای قهوه‌ای یا مشکی که دارای رنگ‌دانه هستند، اثر خواهد گذاشت. لیزر به‌کاررفته در Tria 4X دارای قفل هوشمند است که زیر پایه‌ی دستگاه قرار دارد. برای شروع به کار لیزر باید قفل وسیله را با نگه‌داشتن حسگر پوست روی ناحیه‌ی موردنظر باز کرد. اگر لیزر برای رنگ پوست مناسب باشد، یک صدا شنیده شده و قفل لیزر باز می‌شود. با فشردن دکمه‌ی پاور می‌توان شدت تابش را در 5 سطح مختلف تنظیم کرد. با نگه‌داشتن سر دستگاه روی پوست، تابش شروع می‌شود و با شنیدن دو صدای بیپ، باید سر دستگاه را روی ناحیه‌ی دیگری قرار داد. صفحه‌نمایش دستگاه در بالای آن قرار دارد و تعداد پالس‌ها در هر جلسه، میزان باتری، نشانگر قفل و سطح تابش را نمایش می‌دهد. لیزر تریا مجهز به باتری قابل‌شارژ است و در حالت اتصال به شارژر کار نمی‌کند. توصیه شده که برای حصول نتیجه‌ی مطلوب به مدت سه ماه، هر دو هفته یکبار از لیزر استفاده شود و در صورت نیاز، دوره‌ی ذکرشده تکرار شود. لیزر تریا برای افرادی با رنگ پوست خیلی تیره یا موی روشن، افراد زیر 18 سال و خانم‌های باردار مناسب نیست.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

لیزر موهای زائد تریا پریسیژن Precision


لیزر موهای زائد «تریا» (Tria) مدل «Pricision» دومین لیزر این کمپانی بعد از مدل محبوب «Tria 4X» است. لیزر تریا Pricision نسبت به مدل قبلی دریچه‌ی کوچک‌تری دارد، سبک‌تر است و زودتر شارژ می‌شود و البته قیمت کمتری هم دارد. این لیزر جدید برای ازبین‌بردن دائمی موهای زائد زیر بغل، بالای لب و نواحی محدود طراحی و ساخته شده است. در ساخت این لیزر از تکنولوژی مشابه لیزرهای حرفه‌ای در ابعاد کوچک‌تر استفاده شده است. تریا پریسیژن دارای سه سطح قابل تنظیم برای تابش نور لیزر است. سر لیزر به سنسور محافظتی مجهز شده است. با قراردادن سنسور روی پوست چنانچه رنگ پوست جزو طیف رنگ‌های روشن باشد، قفل دستگاه باز می‌شود. هنگامی که سر لیزر کاملاً روی پوست قرار می‌گیرد، یک شات می‌زند. این کار را باید به شکل مرتب برای تمام قسمت‌های ناحیه‌ی مورد نظر انجام داد. Tria Precision به باتری قابل شارژی مجهز است که انرژی لیزر را تا 15 دقیقه تأمین می‌کند. طراحی بدنه‌ی پریسیژن کاملاً ارگونومیک است و به‌خوبی در دست جای می‌گیرد. روی دستگاه سه چراغ LED تعبیه شده است. این چراغ‌ها با رنگ‌های قرمز و سبز، روشن‌بودن دستگاه، سطح درمان، شارژ باتری، قفل سنسور پوست و وضعیت خطا را نشان می‌دهند. طول‌موج نور لیزرهای تریا 810 نانومتر است که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفته است. نور لیزر که به آن دایود هم می‌گویند از طریق ساقه‌ی مو جذب می‌شود و با گرم کردن فولیکول مو آن را غیرفعال می‌سازد. استفاده از لیزر را باید هر دو هفته یک‌بار به مدت سه ماه ادامه داد تا موها کاملاً از بین بروند و دیگر رشد نکنند.


تریا اولین و تنها تولیدکننده‌ی لیزر خانگی است که از نور لیزر به ‌جای IPL استفاده می‌کند. تکنولوژی مورد استفاده در لیزرهای تریا همان تکنولوژی مورد استفاده در لیزرهای حرفه‌ای است که در ابعادی کوچک‌تر برای استفاده‌ی خانگی طراحی شده است. انرژی که لیزر تریا به مو وارد می‌کند، سه برابر سایر دستگاه‌های خانگی رفع موهای زائد است. لیزرهای حرفه‌ای که در کلینیک‌ها استفاده می‌شوند، سرعت پالس‌زدن بالاتری دارند و در مدت‌زمان کمتری لیزر بخشی از بدن تمام می‌شود؛ اما درعوض هزینه‌های بالاتری نیز دارند. ازبین‌بردن دائمی موهای زائد توسط لیزر تریا با استفاده‌ی منظم در یک دوره‌ی درمان سه‌ماهه امکان‌پذیر است. کمپانی تریا دو لیزر با تکنولوژی مشابه و با ابعاد متفاوت دارد. پیش از این لیزر محبوب تریا یعنی Tria 4X را معرفی کرده بودیم. در ادامه با لیزر جدید تریا یعنی Tria Precision (تریا پریسیژن) آشنا شوید.

لیزر قبلی تریا یعنی Tria 4X برای رفع موهای زائد نواحی بزرگ بدن مانند دست‌ها و پاها ساخته شده بود؛ اما لیزر جدید تریا به شکل کاملاً اختصاصی برای رفع موهای زائد نقاط محدود طراحی شده است. اسم این لیزر جدید تریا، «Precision» (پریسیژن) است که در زبان انگلیسی به معنی دقت و ظرافت است. تریا پریسیژن ابعاد کوچک‌تری دارد و برای ازبین‌بردن دائمی موهای زائد نواحی زیر بغل، بالای لب و... مناسب است. تریا پریسیژن مانند خواهر بزرگ‌تر خود تریا 4x توسط متخصصین ساخت لیزرهای حرفه‌ای، طراحی و ساخته شده است. درواقع این دو لیزر تریا و لیزرهای کلینیکی از تکنولوژی یکسان دایود برای رفع موهای زائد استفاده می‌کنند. طول‌موج نور لیزرهای تریا 810 نانومتر است که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفته است. در ادامه با تفاوت‌های این دو لیزر بیشتر آشنا می‌شوید.


ویژگی‌ها


لیزر تریا 4X دریچه‌ی تابش بزرگ‌تری داشت که باعث می‌شد با سرعت بیشتری بتوان کار نواحی بزرگ بدن را تمام کرد. برای لیزر موهای نقاط کوچک مانند انحنای زیر بغل به دقت بیشتری نیاز است. تریا پریسیژن با دریچه‌ی کوچکتری که دارد برای این نقاط مناسب‌تر است.

برای اینکه موهای زائد زودتر از بین بروند باید از درجات بالاتر لیزر استفاده کرد؛ اما برخی کاربران پوست حساسی دارند و می‌توانند از درجات پایین‌تر شروع کنند. پایین‌ترین سطح انرژی لیزر برای هر دو مدل یکسان است؛ اما بالاترین سطح تابش لیزر تریا 4X ده درصد بالاتر از تریا پریسیژن است. این انرژی کمتر به دلیل حساسیت بیشتر نواحی محدود است. درهرصورت توصیه تریا این است که برای حصول بهترین نتیجه از بالاترین سطح تابش استفاده شود.


تریا پریسیژن نیز مانند تریا 4X به باتری قابل شارژ مجهز است و تنها به صورت پرتابل یا بدون سیم قابل ‌استفاده است. همان‌طور که از ابعاد تریا پریسیژن مشخص است، باتری کوچک‌تری دارد. باتری کوچک‌تر شارژدهی کمتری نیز دارد؛ اما درعوض زودتر شارژ می‌شود. زمان شارژدهی باتری تریا پریسیژن 15 دقیقه است که برای لیزر موهای زیر بغل‌ها کافی است؛ اما برای لیزر نواحی بزرگ‌تر مانند پاها این زمان کم است و بهتر است لیزر تریا 4X با شارژدهی 30 دقیقه تهیه شود.

هر دو لیزر تریا دارای تأییدیه‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفته‌اند و از این جهت هر دو ایمن هستند. برای اینکه از لیزر روی پوست‌های تیره استفاده نشود، سیستم حفاظتی هوشمندی روی هر دو لیزر کار گذاشته شده است که اجازه‌ی استفاده روی این پوست‌ تیره را نمی‌دهد. درواقع از هر دو لیزر تنها روی پوست‌های با تناژ رنگ روشن یا کمی برنز می‌توان استفاده کرد. در زیر توضیحات بیشتری در این مورد داده شده است.



شرایط استفاده


لیزرهای تریا را نمی‌توان روی پوست‌های تیره، قهوه‌ای یا مشکی و حتی پوست نژادهای مدیترانه‌ای و سرخ‌پوستی به کاربرد. در مدل قبلی یعنی تریا 4X سنسور تشخیص رنگ پوست زیر دستگاه قرار داشت؛ اما در مدل جدید، دریچه‌ی خروج نور لیزر نقش سنسور را نیز ایفا می‌کند. با روشن‌کردن دستگاه باید دریچه را روی پوست قرار داد. درصورتی‌که رنگ پوست با رنگ‌های مجاز جدول فیتز پاتریک (Fitzpatrick) هم‌خوانی داشته باشد، قفل دستگاه باز می‌شود و می‌توان شروع به کار کرد. اگر دریچه‌ی لیزر روی پوست تیره قرار بگیرد، سیستم دستگاه به‌طور خودکار قفل شده و مانع تابش نور لیزر می‌شود. این سنسور جهت جلوگیری از سوختگی پوست در هر دو لیزر تریا تعبیه شده‌اند.



شیوه استفاده


نور لیزر که به آن دایود هم می‌گویند، از طریق ساقه‌ی مو جذب می‌شود و رنگ‌دانه‌های ریشه‌ی مو به نام ملانین را هدف قرار می‌دهد. به این ترتیب فولیکول مو غیرفعال می‌شود و مو می‌ریزد. در مرحله‌ی اول استفاده، نور لیزر باعث شکست سلولی مو می‌شود و رشد مجدد مو را به تأخیر می‌اندازد. با رویش مجدد موها می‌توان مشاهده کرد که نازک‌تر و بورتر شده‌اند. استفاده از لیزر را باید هر دو هفته یک بار به مدت سه ماه ادامه داد تا موها کاملاً از بین بروند و دیگر رشد نکنند.

برای استفاده از لیزر باید به این نکات توجه کرد: پیش از استفاده از لیزر باید با استفاده از تیغ موها را اصلاح کرد. استفاده از موم، موچین یا اپیلاتور در طول دوره‌ی درمان توصیه نمی‌شود، زیرا فولیکول مو را بیرون می‌کشند و تأثیر لیزر کم می‌شود. هرگونه مواد آرایشی، لوسیون و کرم باید از سطح پوست پاک شود. برای کاهش درد لیزر می‌توان از محصولات بی‌حس‌کننده یا کیسه‌ی یخ روی موضع استفاده کرد و قبل از شروع کار، باید پوست کاملاً شسته و خشک شود. استفاده از لیزر برای خانم‌های باردار و شیرده، افراد کمتر از 18 سال و کسانی که پوست‌های تیره یا موهای خیلی روشن دارند توصیه نمی‌شود.


جمع‌بندی


لیزرهای تریا با تکنولوژی مشابه لیزرهای حرفه‌ای برای استفاده در منزل طراحی شده‌اند. تهیه‌ی  لیزر خانگی تریا در مقایسه با لیزر موها در کلینیک هزینه‌ی بسیار کمتری دارد. نور این لیزرها با طول‌موج کنترل‌شده‌ای که دارد کاملاً ایمن است و در صورت استفاده‌ی صحیح عوارضی ندارد. تریا 4X که پیش از این معرفی شده بود برای رفع موهای زائد تمام بدن مناسب است؛ اما برای لیزر بخش‌های محدود می‌توان از لیزر جدیدتر تریا یعنی پریسیژن استفاده کرد. پریسیژن دریچه‌ی کوچک‌تری دارد، سبک‌تر است و زودتر شارژ می‌شود و البته قیمت کمتری هم دارد. پس با توجه به نیاز خود و بودجه‌ای که دارید، می‌توانید یکی از لیزرهای محبوب تریا را انتخاب کنید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی