لیزر های خانگی تریابیوتی -دستگاه میکرودرم ابریژن خانگی pmd

نمایندگی انحصای لیزرهای خانگی تریا بیوتی و دستگاه میکرودرم ابریژن خانگی pmd آمریکا

لیزر های خانگی تریابیوتی -دستگاه میکرودرم ابریژن خانگی pmd

نمایندگی انحصای لیزرهای خانگی تریا بیوتی و دستگاه میکرودرم ابریژن خانگی pmd آمریکا

دستگاه لیزر خانگی موهای زائد تریا بیوتی
از بین بردن موهای زائد به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است؛ اما امروزه استفاده از لیزر به دلیل اثر ماندگاری که دارد، بسیار پرطرفدار شده است. اشعه‌ی لیزر با برخورد به رنگ‌دانه‌های مو، جذب آن‌ها می‌شود. با گذشت چند دوره‌ی درمان، پیاز مو از بین می‌رود و مجددا رشد نمی‌کند. دو نوع دستگاه برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود: یکی دستگاه‌های غیرلیزری بر پایه‌ی نور که IPL نام دارند و دیگر دستگاه‌های لیزری که با انواع، مکانیسم‌ها و طول‌موج‌های متفاوت، مناسب نوع خاصی از رنگ پوست هستند. امروزه با ساخت نمونه‌های کوچک‌تر از دستگاه‌های لیزری که مناسب مصارف خانگی‌اند، می‌توان از بین بردن موهای زائد را بدون مراجعه به کلینیک انجام داد. لیزر از بین برنده‌ی موهای زائد «Tria 4X» با تکنولوژی دایود و طول موج 810 نانومتر، مورد تأیید FDA آمریکا و دارای استاندارد سازمان سلامت و بهداشت اتحادیه‌ی اروپا و کانادا بوده و برای استفاده در منزل بدون نیاز به پزشک یا نیروی متخصص طراحی شده است. لیزر تریا 4X پالس‌هایی از نور لیزر را انتشار می‌دهد که باعث گرم‌شدن رنگ‌دانه‌های درون مو شده و فولیکول مو را غیرفعال می‌کند؛ به همین دلیل نتایج پایدار و دائمی را ایجاد خواهد کرد و تنها روی موهای قهوه‌ای یا مشکی که دارای رنگ‌دانه هستند، اثر خواهد گذاشت. لیزر به‌کاررفته در Tria 4X دارای قفل هوشمند است که زیر پایه‌ی دستگاه قرار دارد. برای شروع به کار لیزر باید قفل وسیله را با نگه‌داشتن حسگر پوست روی ناحیه‌ی موردنظر باز کرد. اگر لیزر برای رنگ پوست مناسب باشد، یک صدا شنیده شده و قفل لیزر باز می‌شود. با فشردن دکمه‌ی پاور می‌توان شدت تابش را در 5 سطح مختلف تنظیم کرد. با نگه‌داشتن سر دستگاه روی پوست، تابش شروع می‌شود و با شنیدن دو صدای بیپ، باید سر دستگاه را روی ناحیه‌ی دیگری قرار داد. صفحه‌نمایش دستگاه در بالای آن قرار دارد و تعداد پالس‌ها در هر جلسه، میزان باتری، نشانگر قفل و سطح تابش را نمایش می‌دهد. لیزر تریا مجهز به باتری قابل‌شارژ است و در حالت اتصال به شارژر کار نمی‌کند. توصیه شده که برای حصول نتیجه‌ی مطلوب به مدت سه ماه، هر دو هفته یکبار از لیزر استفاده شود و در صورت نیاز، دوره‌ی ذکرشده تکرار شود. لیزر تریا برای افرادی با رنگ پوست خیلی تیره یا موی روشن، افراد زیر 18 سال و خانم‌های باردار مناسب نیست.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

تفاوت لیزر و IPL
 
اگر تفاوت لیزر و IPL را نمیدانید یا گمان می‌کنید که لیزر همان IPL است و این دو هیچ فرقی باهم ندارند، به مطالعه مقاله زیر بپردازید.
اینک شماری از ویژگی‌هایی را بیان می‌کنیم که می‌توانند در اصلاح این باور نادرست سودمند باشند. بهتر است به طور جداگانه به مقایسه‌ی این دو بپردازیم و تفاوت‌ لیزر و IPL  را جداگانه بررسی کنیم:
بررسی‌ها و مطالعات بالینی منتشر شده حاکی از این بوده‌اند که لیزرها مؤثرتر و کارآمدتر از IPL هستند. پژوهش ها نشان میدهند که نتایج و آثار لیزر هشت سال پس از درمان ثابت باقی مانده است.
طول موج بالای لیزر این امکان را فراهم میسازد که اشعه لیزر بدون آسیب رساندن به بافت های اطراف ریشه مو، کاملا و بطور اختصاصی ریشه  مو را تحت تاثیر قرار دهد و فولیکول های آن را بصورت دائمی غیر فعال کند.
خرید دستگاه IPL  در کلینیک ها برای متخصصین به مراتب ارزان‌تر و به صرفه‌تر است، و دقیقا به همین دلیل است که در خیلی از کلینیک‌های درمان پوست و مو، IPL را به لیزر ترجیح می‌دهند و پیشنهاد میکنند. در نتیجه، در برخی موارد ممکن است به نظر برسد که درمان فرد با IPL ارزان‌تر است، در حالی که نتایج آن …   
برای درمان موهای زائد با IPL تعداد جلسات درمانی مورد نیاز برای دستیابی به نتیجه‌ی مطلوب بسیار بیشتر از تعداد جلسات درمانی مورد نیاز برای درمان موهای زائد با لیزر است و از آنجا که IPL رنگدانه‌های مو را از بین می‌برد، امکان درمان بیشتر با آن دیگر وجود نخواهد داشت.
مکانیسم IPL این گونه است که پرتوهای متمرکزی از نورهای ناهمدوس و گسسته را به سمت ساقه‌ی مو گسیل می‌سازد. آن‌ها فاقد این قابلیت لیزر هستند که بتوانند طول موج‌ گزین شده‌ای از نور را تولید کنند که تنها روی خود مو اثر می‌گذارند. IPL طول موجی از نور را گسیل می‌کند که می‌تواند همه‌ی بافت اطراف مو را نیز می‌سوزاند، و همین باعث می‌شود که کارآمدی و اثرگذاری IPL در از بین بردن موها، به ویژه روی پوست‌های تیره‌تر، نسبت به لیزر کمتر بشود و همچنین به بافت اطراف مو آسیب برسد.
IPL ها به علت داشتن طول موج نوری کوتاه، به اندازه‌ی لیزر در پوست نفوذ نمی‌کنند و از همین روی در بیشتر نواحی بدن ساختارهای اساسی مو نابود نمی‌شود. معنای این سخن این است که نتایج حاصل از IPL موقت و محدود هستند.
ادعای IPL این است که به خاطر سر بزرگ آن و ناحیه‌ی هدف بزرگتری که پوشش می‌دهند سرعت درمان با آن‌ها بسیار سریع‌تر است، اما سرعت درمان و شات زدن با لیزر بسیار بیشتر از سرعت درمان با IPL است و از طرفی سر بزرگ IPL تأثیر آن روی زوایایی مثل نواحی زیر بغل یا بیکینی دشوارتر می‌سازد.
در درمان موهای زائد با IPL  برای کاهش درد و آسیب به پوست از ژل استفاده می‌کنند که نه تنها کثیف کاری دارد بلکه احساس خنکی آن چندان پایدار نیست.
 
الکترولیز  
الکترولیز روشی است برای از بین بردن موهای زائد به وسیله‌ی یک سوزن یا نیشتر که در پیاز مو فرو می‌کنند. یک جریان الکتریسیته به نوک سوزن فرستاده می‌شود که هدفش نابود کردن سلول‌هایی است که مسئول رشد مجدد موها هستند. یکی از بزرگترین نقایص الکترولیز، زمان و مدت درمان است، زیرا هر تار مو باید جداگانه و منفرداً مورد درمان قرار بگیرد. برای نمونه، درمان ناحیه‌ی بالای لب چیزی حدود یک ساعت در هر جلسه زمان می‌برد، در حالیکه درمان همین ناحیه با لیزر کمتر از ۵ دقیقه زمان لازم دارد. با این همه، الکترولیز روشی عالی برای درمان موهای خاکستری و سفید است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی